Intrigi.bg Спорт Шампионска лига става още по-комерсиален шоу-спектакъл с тотално променен формат

Шампионска лига става още по-комерсиален шоу-спектакъл с тотално променен формат

98
0

Бунтът на най-големите клубове в света, които искаха да създадат Суперлигата, принуди лидерите на УЕФА да направят промени, за да увеличат приходите, но и да накарат хората още повече да се интересуват от футбола.

Въпреки че Шампионската лига, такава, каквато е, има огромни финансови ползи и голям интерес, лидерите на УЕФА вярват, че тя може да бъде променена по примера на Super Bowl, тъй като американците направиха най-големия спектакъл, който печели огромни пари от телевизия, реклами и шоу.

Сега един от най-уважаваните вестници в света, британският „Таймс“, разкрива, че Александър Чеферин, Насър Ал Келафи и Асоциацията на европейските клубове са измислили редизайн на Шампионската лига. Известно е, че форматът ще бъде променен от сезон 2024/25 и че вместо досегашните 32 отбора ще има 36 участници. Също така няма да има групи, а мачовете ще се играят по система на лигата. Всеки отбор ще изиграе 10 мача срещу 10 различни съперника, пет у дома и пет – като гост.

Новото обаче е идеята да се организира финалният турнир с четирите най-добри отбора вместо сегашните полуфинали, където се играят два мача.

Това ще бъде седмица, наречена „Седмица на футбола“ и там Чеферин и други лидери на УЕФА и най-силните европейски клубове виждат своя „Супербоул“.

Всичко ще бъде организирано в един град, полуфиналите ще се играят в един мач, а кулминацията на „футболната седмица“ ще бъдат финалите на Шампионската лига.

УЕФА организира нещо подобно през 2020 г. заради коронавируса, когато в Лисабон се проведе турнира F8. 

Уеб Дизайн и изработка на сайт от BULTAG

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Вашето име