Intrigi.bg Актуално След локдауна: Лъжат ли ни с фалшиви намаления в моловете?

След локдауна: Лъжат ли ни с фалшиви намаления в моловете?

217
0

Моловете вече работят и се появи въпросът дали са фалшиви намаленията, все едно е Черен петък, с които ни привличат магазините? И спазват ли се COVID мерките в големите търговски обекти? Комисия за защита на потребителите извършва проверки.

Проверките са подобни на тези от другите кампании, като например „Черен петък“, защото магазините бяха затворени и трябваше да се установи на коя цена се прави намалението. Извършени са над 100 проверки, при които имаше 6-7 нарушения, което не е повече от традиционния дял – 6-8%. Това каза в ефира на Bulgaria ON AIR председателят на КЗП Димитър Маргаритов и допълни: „Анонсираните намаления са коректни“.

Според него идеята е била да не объркват потребителите, че има някакъв много голям процент намаление. „Следете цените като реална стойност, задължително е да бъдат посочвани старата и новата цена“, посочи Маргаритов.

„Някои от нарушенията са свързани с процента на намалението, което го разбирате на касата при плащане. Това трябва да е ясно направено за потребителите. Санкционираме между 500 и 5000 лв. търговеца, в зависимост на тежестта на деянието“, обясни той.

КЗП прави проверки съвместно с РЗИ, но основната им дейност е насочена към търговците. „Съзнанието на самите потребители също трябва да е будно, предписанията трябва да се спазват“, посочи председателят на КЗП.

Маргаритов коментира и работата на ски съоръженията в родните курорти. „Започваме кампания тази седмица, вече се понапълниха ски курортите – следи се за съответствие на местата за настаняване и заведенията. По отношение на пистите е важно да се следи правото на информация – големи табели, категоризиране на пистите, за да се избегнат инциденти. Колкото и да е добре представена информацията, трябва съзнание за собствената отговорност. В по-особена ситуация рисковете са малко повече от обикновено“, обясни събеседникът.

Той е на мнение, че интернет става „живия“ живот и проблемите все по-трудно могат да се контролират. „Тръгваме да проследим дадена кампания и стигаме до Панама. Отвориха се нови онлайн сегменти, като например доставка на храна. Не е задължително цените на храните в онлайн магазините да са като тези във физическите. Имаме повече жалби от онлайн пазаруващи. Някои са за закъснели доставки, но сега малко се успокои обстановката“, допълни Маргаритов.

Уеб Дизайн и изработка на сайт от BULTAG

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Вашето име