Intrigi.bg Крими Менте фирми обещават лукс ваканция в Гърция, пращат за зелен хайвер

Менте фирми обещават лукс ваканция в Гърция, пращат за зелен хайвер

257
0

Изкушени от желанието за комфортна почивка край морския бряг, туристи се подвеждат по фалшиви обяви за луксозна ваканция в Гърция и Кипър на изключително атрактивни цени. В крайна сметка, летовниците се оказват с куфарите на плажа, без покрив, тъй като са пратени в несъществуващ хотел или вила. Офертата, накарала ги доволно да потриват ръце, се оказва „куха”, а платените предварително пари си остават в джоба на мошениците.

Десетки летовници се оказват прецакани с измислени почивки, заливащи платформите за безплатни обяви. Схемата е изпипана от тарикатите, които настояват за предварителен превод на суми, които после „изгарят”. В най-лошия случай, хората отиват на адреса, на който няма и помен от прекрасната луксозна вила или къща за гости. Така подведените туристи остават хем без пари, хем без почивка, разказват запознати с порочните схеми.

Най-често, фирмите-фантоми зарибяват с луксозни и романтични пейзажи на брега на Бяло море, като публикуват в платформи за безплатни обяви. Първият индикатор, че нещата не са наред, са съмнителните канали за плащане на подозрително ниски цени.

Без изключение, авторите на менте-ваканции искат задължително предплащане на част от сумата, обикновено 50%. За да зарибят наивните клиенти, ползват крадени снимки от разни живописни места с красиви и луксозни вили. В повечето случаи отказват личен контакт, а след като получат парите, изобщо не вдигат телефоните и буквално изчезват.

За случай на класическа измама разказва дама, която за малко да попадне в капана.

Тя била изкушена от примамлива оферта за почивка в луксозна вила на брега на Бяло море. „Попаднах на много атрактивна обява в сайт за безплатни обяви на брега на морето, в къща, която разполага с 3 спални, бербекю и частен плаж, оборудван с чадъри и шезлонги и канута. Една нощувка е оферирана за 250 лева.”, разказва тя.

Жената побързала да се свърже на обявения телефон. Веднага й казват, че трябва да направи превод между 30 и 50% , за да се резервира вилата в съответния период, като адресът на банката е в Латвия. Комуникацията е само по телефона, човекът от въпросната фирма отказва личен контакт.

Кефилева обаче се усъмнява и започва да търси отзиви за желаното място. Когато вижда, че атрактивната вила е свободна за целия август, а цената е доста под средните в района, се усъмнява. Ровейки из сайтовете за почивки, тя попада на други оферти за същото място и така намира друго име и друг собственик за същата вила. Вижда снимки на къщата, но офертите са на 3 пъти по-висока цена. Така и се спасява, защото се отказва да направи превода на парите.

Най-неприятният вариант е когато хората плащат за несъществуващо място. Тарикатите използват ефектни снимки от съвсем други места, а накрая туристите остават на плажа, защото се оказва, че такава вила изобщо не съществува, предупреждават от туристическия бранш.

Когато се стигне до истинските собственици на обекта, става ясно, че офертата е фалшива. „Никога не съм публикувала в сайт за безплатна обяви. Измамник взима мои снимки и текст свързани с моята къща. Надявам се, че никой не му е платил нищо.”, разказва реалният собственик на вила в гръцки курорт.

От Комисията за защита потребителите обясняват, че въпросните истории са случаи на класическа измама и подобни схеми са добре познати. Сценариите са различни, но в крайна сметка туристите остават и без авансово платените суми, и без почивка, обясняват експертите.

Хората могат да изпаднат в много неприятна ситуация, като разтоварят куфарите на адреса и разберат, че са грубо подведени, обяснява Богомил Николов от „Активни потребители”. Става дума за разпореждане с чужда собственост от несобственик. Това е равносилно някой да даде вашия апартамент под наем, обяснява той.

Измамите с фалшиви обяви стават все по-честа практика, особено в по-малки обекти, като апарт комплекси, вили и къщи за гости, разказват експертите в туризма.

Шефът на борда по туризъм Румен Драганов предупреждава, че обикновено фирмите-фантоми се активират масово около празници и през лятото, когато хората ангажират най-много почивки.

Сега се пораздвижва индустрията, измамниците използват точно тия кукички – Бяло море, луксозни вили на ниски цени, за да накарат хората с такива горещи оферти бързо да действат, за да не свършат местата, обясняват експертите.

Спецовете в туризма предупреждават летовниците, ангажиращи почивки през сайтовете, да проверяват внимателно офертите и да следят за подозрителни индикации, за да не бъдат измамени.

Задължително проверявайте има ли такава вила или къща за гости на въпросния адрес, търсете отзиви за това място и не бързайте да пращате парите, само защото сте видели примамлива картинка, съветва Румен Драганов.

Който иска да се запише, трябва да настоява за жив контакт, да ползва официални сайтове и да мисли дали може да си върне парите обратно, добавя той.

Като първи сигнал за фалшива почивка, експертите определят нереално ниската цена – обикновено офертите на мошениците са за тре пъти по-ниски цени.

Обяви, които не се откриват в големите резервационни платформи при всички случаи будят съмнение, категорични са експертите.

Експертите са категорични, че авансовото плащане става единствено чрез платформа, която предлага банкови услуги, като в крайна сметка трудно може после да се оспори.

Ако някой се опита да ви измами, винаги ще ви предложи начин за плащане, който е труден за проследяване. Ако ви дадат българска банкова сметка, тя може да се запорира от полиция и полиция в самия ден.

Често, в схемите се включва лице-бушон, което не знае че участва в схема. В такъв случай трябва да се обърнем към полицията, независимо дали обектът се намира на наша или чужда територия. За да се избегнат подобни измами, инспекторите от Комисия защита на потребителите са започнали засилени проверки. От бранша настойчиво алармират да бъдете нащрек при ангажиране на летни почивки, като имате предвид подозрителните индикации, които са сигнал за фалшиви обяви.

Уеб Дизайн и изработка на сайт от BULTAG

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Вашето име