Cкандалите, свързани с цените на сянката по родните плажове и нарушаването на редица други правила, изгони част от туристите по плажовете. От туристическия бранш обявиха, че съвместно с Министерството на туризма започват стъпки за връщането на почиващите по морето.
„Хотелиерите още от февруари съобщиха, че има по-малко ранни записвания. Мерки за спасяване на сезона не бяха взети. Имаше няколко стъпки, които трябваше да бъдат предприети. Първо, министерството трябваше да субсидира чартърните полети на големите туроператори, да намали таксите за кацане по българските летища. Цената на шезлонгите наистина е висока”, заяви Диана Колчева от „Клубът на хотелиера” – Несебър пред „Здравей, България” по NOVA.
По думите на председателя на „Съюз на собствениците” – Слънчев бряг Пламен Копчев Министерството на туризма няма как да спре отлива на туристи. „Сезонът набира сили. Има спад, но той не е трагичен”, смята Копчев.
По думите му големите туроператори са намалили чартърните полети, има спад след няколко пикови сезона, но е нормално.
Колчева даде пример с Гърция. От години се очертава тенденция туристите да стоят в комплексите и това трябваше да накара министерството да свали цената на шезлонгите, казва тя.
Според Копчев цените на шезлонгите не са променяни от няколко години.
„От 2014 година ние казваме, че за да върнем туриста, трябва да му предложим атрактивна услуга, но българинът като собственик на тази плажна ивица, не можеш да го накараш да плаща 30, 40 или 70 лв.“. смята Колчева.
Хотелиерите казват, че са направили достатъчно и че повече намаления ще доведат до проблеми с качеството на туристическата услуга.
Копчев смята, че продуктът е много добър.
Според Колчева обаче туристическата услуга има две страни.
Хотелиерската услуга е на много високо ниво у нас, инфраструктурата още куца, защото един Египет ни изперварва по качество на инфраструктурата, която довежда туристите, казва Колчева.
Тя смята, че трябва друга форма за отдаване на плажовете.