Intrigi.bg Политика „Атракции за хората“: започва предизборната кампания

„Атракции за хората“: започва предизборната кампания

85
0

С концерти и събития на открито започва в петък (11 юни) предизборната кампания за 46-тия парламент. Тя ще продължи до полунощ на 9 юли и за разлика от предишната кампания, която заради пандемията от коронавирус беше капсулирана основно в интернет, този път избирателите ще имат повече възможности да се срещат на живо с претендентите за властта.

Въпреки разхлабването на противоепидемичните мерки, основните участници във вота не предвиждат големи предизборни събития. Такива засега са заявили единствено „Демократична България“ и „БСП за България“. Обединението ще открие предизборната си кампания днес с концерт в Южния парк, на който ще присъстват лидерите на „Да, България“, ДСБ и „Зелено движение“ – Христо Иванов, Атанас Атанасов и Владислав Панев. Левицата пък стартира на следващия ден (12 юни) пред театър „Иван Вазов“ и ще завърши с концерт на историческата за социалистите поляна под връх Бузлуджа на 3 юли. И на двете събития ще присъстват водачите на листите, в които средната възраст на кандидатите е 47 г.

Коалицията ГЕРБ-СДС ще постави начало на кампанията си в почивните дни, но засега подробности липсват.

Коалицията „Българските патриоти“ е избрала да даде начало на предизборната си кампания от Пловдив. Събитието ще се проведе тази вечер в зала „Съединение“ в Регионалния исторически музей и на него ще присъстват водачите на всички листи. Формацията „Изправи се! Мутри вън!“ също е избрала Пловдив, за да отбележи старта. Мероприятието ще се проведе в събота в емблематичния квартал „Капана“, а на него ще присъстват водачите на листата за града – Николай Хаджигенов и Мария Капон.

От „Има такъв народ“ съобщиха за „Дневник“, че национално откриване на кампанията няма да има. Координаторите на областните структури сами ще решават кога и по какъв начин ще се включат в кампанията.

„Атракции за хората“ и обиколки по предприятията

И този път основните играчи ще разчитат на действия по места. Формациите смятат да се възползват от лятното време и да излязат на улицата, за да се срещнат очи в очи с избирателите си.

За разлика от предишната кампания, в която кандидатите на „Има такъв народ“ се появяваха единствено и само по партийната телевизия „7/8“, сега основни лица започнаха да гостуват и в други медии. А от централата съобщават, че се планират срещи с гражданите във всяка област, за да имат възможност избирателите да се запознаят с експертите в листите и с управленската програма на партията. В нея са предвидени редица „атракции за хората“ като участия на танцови състави, балони за децата и беседи по паркове и градинки.

Подобни срещи обещават и БСП и ГЕРБ-СДС. От партията на Бойко Борисов залагат на традиционните посещения по предприятия из страната, а водачите на листи при социалистите през целия месец ще обикалят по районите си, за да се срещат с хората и да представят предизборната платформа и обещанията за реформи в здравеопазването, социалната сфера и образованието. По традиция централния лъч на ДПС, в който влиза ръководството на партията, също ще пътува из страната.

Представителите на „Демократична България“ ще използват всички възможни начини, за да се срещат с гласоподавателите си на живо, съобщават от пресцентъра.

Официално от големите партии посочват, че ще продължат да се възползват от възможностите на интернет и социалните мрежи, за да достигат до избирателите си.

Какво е позволено и какво не

По време на предизборната кампанията са забранени разпространението на анонимни агитационни материали, използването на публичен ресурс и агитирането на чужд език. Всички агитационни материали трябва да съдържат информацията, че купуването и продаването на гласове е престъпление и на тях задължително трябва да се отбелязва от чие име се издава. Те не могат да се лепят на по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването. Предвижда се да се премахнат до седем дни след гласуването, т.е. до 18 юли.

От края на април са разрешени конгресно-конферентни мероприятия при заетост на 50% от капацитета на помещението, в което се провеждат, при спазване на физическа дистанция от най-малко 1.5 метра, носене на защитни маски за лице, хигиена на ръцете, редовно проветряване на всеки час и дезинфекция.

Уеб Дизайн и изработка на сайт от BULTAG

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Вашето име